jueves, octubre 22

QUÈ PERILLOSA ÉS LA PREPOTÈNCIA...

... la supèrbia (*), la vanitat i -sobre tot- el insult denigrant, gratuït, ofensiu i innecessari. Perquè, normalment, acabant girant-se’t en contra teu... i sinó, veieu:
Ahir, una de les emissores de ràdio dels de la “caverna mediàtica nacionalista” (que diria l'impresentable Jan Laporta) és va passar tot el partit d’ahir, entre “el Realísimo” i el A.C.Milan, dient-li “gordo” a Ronaldinho i “mi abuela” a Seedordf, jugadors ja “veteranets” del A.C. Milan... Dons bé; tots els pecats (i la supèrbia ho és) tenen la seva penitència; així que és genial la narració següent:
- ... minuto 83, tiene la pelota “mi abuela” en el vértice del área, se revuelve, centra y ... gooooool de Pato; Madrid 2-“geriàtric” del A.C.Milan 3 ... que -sortosament- representava el resultat finalment definitiu del partit de Champions d’ahir al Bernabéu. Si es que...
-(ah... i per “abuela”-però en plena força i sobrat de facultats- el nostre Touré YAYÁ, però que de tant en tant hauria de descansar el pobre...).

-(ah...-bis- ahir, a la Euro Lliga de basquet, tot un passeig pel Barça contra el Fenerbahçe turc, per 59-82.. el dia del 19é aniversari d’un Ricky estelar...).


-(ah… -tris-, el meu peu ja va molt, moooolt millor; ahir ja només tenía lleugeres molèsties i avui, gaire bé rés de rés... sincerament, no ho entenc: suposo que deu ser degut al descans absolut que estic fent... i del tute d’antiinflamatoris, relaxants musculars, ibuprofeno, i reflex gel que porto a sobre des de dilluns...).

(*) Soberbia (del Latín, superbia)
La soberbia es considerado el original y más serio de los pecados capitales, y de hecho, es también la principal fuente de la que derivan los otros. Es identificado como un deseo por ser más importante o atractivo que los demás, fallando en halagar a los otros. Según la Biblia, este pecado es cometido por
Lucifer al querer ser igual que Dios. Genéricamente se define como la sobrevaloración del Yo respecto de otros por superar, alcanzar o superponerse a un obstáculo o situación o bien en alcanzar un status elevado y subvalorizar al contexto. También se puede definir la soberbia como la creencia de que todo lo que uno hace o dice es superior, y que se es capaz de superar todo lo que digan o hagan los demás. También se puede tomar la soberbia en cosas vanas y vacías (vanidad) y en la opinión de uno mismo exaltada a un nivel crítico y desmesurado (prepotencia).
.

No hay comentarios:

Publicar un comentario