miércoles, abril 20

AHIR UNA DE CALENTA...


Marató de Nova York 1983
... i avui, una de freda; i les dues al voltant de la Marató. Si ahir lloava la gesta d'en Mutai, i el seu estratosfèric temps a la Marató de Boston, ahir de matinada -i als 57 anys- s'apagava l'espelma de "la Reina de la Marató de Nova York": GRETE WAITZ, l'atleta noruega dels cabells llargs sempre recollits en una cua, va guanyar fins en 9 ocasions la Marató de Nova York des del seu debut a la prova l'any 1978 quan la va córrer per primer cop (sense haver corregut mai abans cap marató). Aquella seva primera Marató, la del 78, ja la va guanyar ("arribar i moldre" que se'ndiu); el seu marit recordava que en creuar meta li va dir:
- "estic ferida, estic boja, estic enfadada; mai més...".
comentaris que, en arribar a meta després d'una primera marató "em són familiars".

La seva última victòria a Nova York va ser l'any 1988, deu anys després de la primera... També va guanyar la Marató de Londres en dos cops (1983 i 1986) i també va guanyar 5 Campionats del Món de Cross.
.

1 comentario:

  1. Tota Noruega està de dol. Una dona excpcional que m'ha canviat la meva visió del running. La Reina de Nova York!

    ResponderEliminar