martes, octubre 30

Tot esperant il•lusionat a demà …


  … per saber si confirmen, o no, la meva inscripció per a la...
 
És que “m’he adormit”; i fins que ahir mateix no vaig rebre un mail del Ajuntament de Barcelona, amb un seguit de proves a disputar-se a la ciutat, no vaig ser-ne conscient de les dates (ara que també, tancant-se ahir les inscripcions, podien remetre el mail uns quants dies abans, no ?). Aquest matí he realitzat tots els tràmits, he formalitzat la meva inscripció via e-mail... i ara només cal esperar a que algú es doni de baixa per tenir el meu dorsal.
La cursa és de les més antigues de Barcelona (aquesta serà la XXXII edició) i la organitza... una botiga de sabates. Però no una botiga de sabates qualsevol: és la sabateria MaTeS  www.mates.es  (entreu al seu lloc web... és història viva del calçat esportiu català).
Per a mi, “MaTeS” és girar la vista enrere i recordar -amb molta nostàlgia- els meus 13,14,15 i 16 anys. En aquell període (1970-1973) i sent jo jugador juvenil de ping-pong federat (era molt bo, la veritat) mentre tota la canalla anava amb les clàssiques “Keds”, “Paredes”, “Matollo” o “Bamba Pirelli”, jo anava amb les meves flamants “MaTeS” blanques, de pell, amb el seu clàssic dibuix lateral blau (comprades a Esports Sibecas, del carrer Aribau). Anaven perfectes per jugar a ping-pong per la seva sola, antilliscant, ideal per jugar en interior. No les vaig llençar fins que van estar fetes mal bé del tot, al cap d’anys i anys de portar-les. No és fàcil recordar unes sabatilles, i més després de tants anys... però les meves “MaTeS” ( i la meva raqueta “STIGA-Kjell Johansson”, comprada al estranger) em van deixar empremta. Quants i quants records !.  El que no sabia, sincerament, és que encara “estaven vius”, i això que son de Sants, com jo de tota la vida.
Mireu què diuen de la cursa, una cursa ben "atípica"; és un tema exemplar, molt a tenir en compte en aquests temps que corren:
Salutació
Amics/Amigues:
Els comentaris publicats després de la celebració de la passada edició de la Cursa de l’Amistat em van fer molt feliç perquè eren un reconeixement a la iniciativa i a la feina (imaginatiu, perseverant i rigorós) del meu pare, Francesc Mates, capaç de crear calçat esportiu avançat al seu temps, convertir l’esport de córrer en una activitat més estimulant, però sobretot organitzar curses amb un esperit totalment diferent basat en la unió dels esforços de tots i en una sincera amistat.
L’edició 2011 tenia un plantejament afegit i innovador que pretenia i va aconseguir, recolzar els esforços de la investigació, en un aspecte tant vital per la salut de tots, com son els trasplantaments d’òrgans, assumpte molt sensible per la meva família com ja sabeu. Vareu aportar un total de 4.708 Euros que van ser ingressats en el compte de la Marató de TV3, com va quedar acreditat a la nostra plana web. De nou, Gràcies.
He treballat durament, juntament amb els meus col·laboradors i amics, per aconseguir any rere any que aquesta cursa continuï sent tal i com la va dissenyar el meu pare, i crec molt humilment que ho hem anat aconseguint, fins el punt que per a molts, la Cursa de l’Amistat s’ha convertit en un referent.
Certament des de fa alguns anys les dificultats per prosseguir amb la organització de la Cursa de l’Amistat han anat creixent al mateix temps que el nostre nombre de participants, però tot i així persisteix la nostra voluntat de que segueixi sent gratuïta, tasca complexa i a vegades dura, i puc confirmar la gratuïtat d’aquesta edició 2012 pels 800 participants previstos.
També és cert que les empreses col·laboradores segueixen donant el seu recolzament, que agraïm molt sincerament en nom propi i de tots aquells participants que reben finalment els seus obsequis.
És un detall més que recolza la idea que existeix una corrent d’amistat que circula des dels Col·laboradors fins a la Organització de la Cursa, i des de la pròpia Cursa fins als Corredors, però s’ha de dir que trobem a faltar una certa reciprocitat.
Un dels punts a millorar amb l’ajuda de tots, és una major disponibilitat d’aigua i d’alguns aliments, dolços i salats, al final de la carrera al parc d’atraccions del Tibidado, i volem evitar en la mesura del possible un avituallament de les característiques que es reprodueixen a la foto de la capçalera, tot i que ja sabeu que hi ha coses que tornen...
Per tot això les condicions d’aquest any per la inscripció i obtenció de l’oportú dorsal, a més del correcte i habitual emplenament de la butlleta d’inscripció, a baixar d’aquest web, serà el d’entregar a la botiga MaTeS de Gayarre 25 (Sants), una ampolla d’aigua de 33 cc i una bossa petita de productes dolços o salats, per ser consumits pels corredors al final de la cursa, tots degudament precintats i amb una caducitat posterior al 5 de novembre del 2012.
Sabem que aquest requisit és inusual, però la Cursa de l’Amistat és una cursa diferent l’esperit de la qual vull perseverar i fer més patent el seu principal valor mitjançant detalls d’un mínim cost, però que demostren la categoria amistosa de la prova i especialment dels seus participants.
Lògicament allò aportat pels corredors inscrits es trobarà a la disposició de tots a l’esplanada del Tibidabo, afegits els que les empreses amigues ens hagis proporcionat.
Myrna Mates
Mestra Sabatera
Recorregut
Recorregut d’ aproximadament 16 quilòmetres que és la distància que hi ha entre el Castell de Montjuïc, on comença, i el Tibidabo, on acaba. És una de les curses més antigues de quantes se celebren a la ciutat de Barcelona, amb un recorregut magnífic: travessa la ciutat pel carrer Entença; creua el barri de Sarrià; s'enfila per la carretera de Vallvidrera; passa pel poble, i segueix fins el Tibidabo, on hi ha l’arribada a sota mateix de les atraccions i aquest any a dins del Parc, finalitzant exactament a sota de l'emblemàtic avió vermell.
Pel seu desnivell, té una notable exigència esportiva, sent apropiada per a corredors preparats atlèticament, és a dir, entrenats.
Confio en que, finalment, podré córrer aquest any “La Cursa de l’Amistat”. Serà una bona prova de foc, 10 dies abans de la "Behobia-Sant Sebastià"... per la que avui ja només en falten una dotzeneta !
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario