martes, enero 5

EL MEU GRAN REPTE pel 2010 ( en majúscules...)

Doncs sí, aquest és el meu “gran repte” (competitiu) per aquest any 2010 que acabem d’estrenar, i serà un mes i onze dies abans de fer els 53 "tacos":

La Mitja Marató de Granollers, la "mitja" per excel·lència.

El “altimetria-perfil" d’aquesta Mitja Marató -21 quilòmetres i 97 metres- (puja i puja constantment fins els 250 metres fins arribar al quilòmetre 10, per anar baixant ja després fins a meta) dista molt de ser un perfil totalment pla com va ser el de la única mitja marató que he corregut fins ara, la “Barcelona - Costa del Maresme ’ 09” en que vaig poder acabar creuant meta en 1h 54’ 03’’. En aquesta de Granollers, molt més exigent per a mi, espero no passar de les 2 hores i 15 minuts i poder quedar “...d’allò més digne”.

No content amb això (en fer una altra Mitja Marató, jo que només faig curses de 10 quilòmetres) no content amb això deia i, ahir al Club “se’m va escalfar la boqueta”; i és que vaig anar-hi només amb la sola idea de fer una estoneta de bici i vaig acabar fent també, i sencera, la classe d’abdominals amb l’Albert. I dic això “de la boqueta” perquè, mentre pedalejava, i comentant amb la colla el calendari de curses d’aquest inici d’any (Sant Antoni, Mitja de Granollers, algunes Triatlons...) va acabar sortint el tema de que, el 7 de març "toca" la Marató de Barcelona, i a mi -chulito que es uno- no se’m acut altra cosa que dir-li a l'Albert, tot convençut:

- Doncs jo, aquest any, la faig... !.

I em vaig quedar tan ample...

Ara fa una estona “he estat fent números” i el tema és realment esgarrifós en el meu cas; veureu:

La meva cadència normal de pas -caminant- es de 9 minuts per quilòmetre... si fes la Marató només caminant tota l’estona, el meu temps final seria d’unes 6 hores i 30 minuts ! (entraria a meta “fora de temps” perquè aquest, com a màxim, és de 6 hores). O sigui, seria com començar a córrer les 8,30 del matí... i acabar creuant la meta gaire bé després del TN Migdia !. No, aquest no és el camí (o no val la pena per fer-ho així).

Posem-nos ara en que no la faig caminant, sinó “al trote tranquilote” (+/- a uns 7 minuts per quilòmetre de mitja): l’acabaria en unes 5 hores i 30 minuts !. Entraria “en temps”, però tampoc no es tracta d’això...

Però si (“amb un parell”) aconseguís fer-la -a ritme “dièsel”- a una mitja de +/- 6 minuts per quilòmetre, podria acabar-la en poc més de 4 hores i 15 minuts. Una marca, un crono... bestial ! (per a mi, és clar...).
És per això que deia abans lo del repte “competitiu” referint-me a La Mitja de Granollers perquè, si acabo corrent finalment la Marató de Barcelona (com espero poder fer) no me la prendria -ni de conya- en pla competitiu sinó en pla de “fer-la, acabar-la el més dignament possible... i prou”.

Decididament coincidireu amb mi en que ahir... se’m va escalfar la boqueta !.
Un altra opció passaria per fer la Mitja Marató de Barcelona, però com veieu és el 14 de febrer, només una setmana després de la Mitja de Granollers, així que... aquest any, tampoc ! (aquesta "mitja" ja se’m va quedar “penjada” l’any passat, per culpa de la caiguda en moto).

De moment doncs, i amb molts ànims, el meu ambiciós calendari provisional de curses del primer trimestre 2010 queda de moment així:

- 24 de gener, els 10 quilòmetres de La Cursa de Sant Antoni.
- 7 de febrer, els 21 quilòmetres i 97 metres de la Mitja Marató de Granollers.
- ... i el 7 de març, els 42 quilòmetres i 195 metres de la Marató de Barcelona.

Com veieu, tres curses molt exigents, amb un més que intens i progressiu increment de quilometratge !.

Toma ya !.
..

No hay comentarios:

Publicar un comentario