lunes, julio 18

ELS 5 QUILÒMETRES…


més ràpids que mai he corregut fins ara.
Avui m’he decidit per fer una sèrie una mica menys ràpida que l'altra dia, però molt més intensa, més “llarga”; en lloc de sèries de 500 metres a 6:00 i 500 metres a 4:16, he fet el que m’havia proposat: fer, durant 5 quilòmetres sense descans, sèries de 250 metres i de 750 metres per quilòmetre a ritmes de 5:27 i 4:26.
Això vol dir -comparant amb les sèries de l'altra dia- que el “temps de recuperació” entre les sèries “llargues” ha estat més curt (de 250 metres en lloc dels 500), però fen-t’ho a més velocitat (a 5:27 en lloc de a 6:00... 33 segons menys per quilòmetre); per contra, la sèrie “llarga” la he fet més llarga (de 750 metres en lloc de 500), però un pel, només un pel, més lenta (a 4:26 en lloc de a 4:16... 10 segons més per quilòmetre).
Això m'ha representat el poder acabar corrent els meus 5 quilòmetres més ràpids mai correguts fins ara: en només 23:30, cremant 430 calories (gaire bé 100 menys que l’altra dia, en les sèries de 500 i 500... suposo que perquè l’altra dia vaig estar corrent, a la sèrie, durant 7 minuts més).

Pels que no correu, i no podeu apreciar ni valorar en la seva justa mesura la vital importància dels segons de més o de menys mentre corres, demanar-vos que repetiu amb mi, amb cadència, amb ritme, com si fóssiu vosaltres mateixos un rellotge :
- Un, dos, tres, quatre, cinc...
Si ho heu fet bé, “a ritme”, això "només" són 5 segons.
5 segons no són rés... o poden ser molt mentre corres. I 5 segons per quilòmetre encara us poden semblar encara menys, quan el que corres són 10 quilòmetres; però és que resulta que aquests 5 segons, de més o de menys per quilòmetre, aquests insignificants 1, 2, 3, 4, 5 “inapreciables i insignificants” segons, resulta, deia, fan que acabis la cursa amb 50 segons de més... o de menys, que acabis la cursa en 46:48... o en uns (per a mi) molt brillants 45:58 (un somni, a hores d'ara)Aquesta és la diferència, la brutal diferència; i “només” has de córrer 5 segons més ràpid per quilòmetre: 1, 2, 3, 4, 5... “només” (o sigui, anar menys de ½ segon més ràpid cada 100 metres durant cada un dels 10 quilòmetres...).
És per això pel que (sense obsessionar-me) necessito agafar una punta més de velocitat de creuer”: per poder baixar de 47:00 en les meves curses de 10 quilòmetres (la meva millor marca és de 47:58). Avui ja he fet el primer pas “seriós” (m’ha costat més la primera sèrie que la última); això sí, he acabat xop, xop, xop...
Definitivament divendres al vespre el passarem “en remull: he formalitzat la meva inscripció a la competició de natació del Club de dissabte (100 sèries x 100 metres, i per equips). I per anar “ad-hoc”, i no desentonar amb la resta del equip, he "repescat" dels calaixos més oblidats el meu banyador “de competició”... ja !.

(C.Q.  965  105-493-472)

No hay comentarios:

Publicar un comentario